27 je conage icn ns je age icproen bl icZoek altijd eerst uit of er regels over je probleem of conflict te vinden zijn. Zoek dit op in je praktijkovereenkomst of stagegids. Wanneer je niets kan vinden, het onduidelijk is, of je gelijk hebt, richt je dan in eerste instantie tot een van je begeleiders. Probeer in overleg tot een oplossing te komen. Ook als je geen gelijk hebt maar wel een oplossing wil kan je het beste in gesprek gaan. Als je begeleiders je niet kunnen helpen, dan kun je het een niveau hoger proberen bij je opleidingsmanager of zelfs bij de directeur van je school. Met je klacht over je leerbedrijf kan je ook terecht bij SBB. Je kunt ervoor kiezen om een anonieme klacht in te dienen of een klacht waarbij je je gegevens achterlaat. In dit laatste geval kan het zijn dat SBB contact opneemt met je stagebegeleider van school. Ten slotte kan je, wanneer je niet tevreden bent over de oplossing die je school aandraagt, een klacht indienen bij het meldpunt van de school. Jouw klacht wordt dan doorgestuurd naar de juiste commissie. Stap 1 Stap 2 Stap 3 Bij problemen of conflicten zijn er over het algemeen 3 stappen die je kunt doorlopen: 5 Problemen en conflicten tijdens je stage
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=